Friday, May 22, 2009

ماكيت ديكور مسرررررح





ماكيت ديكور مسرح

دى مادة عندنا اسمها ديكور مسرح بناخدها سنة اولى وتانية وفى 3 و 4 بناخد ديكور تلفيزيون وسينما

انا بصراحة لا بحب المسرح ولا ديكور المسرح بس اهى مادة ولازم ناخدها  

اول مشروع كان مطلوب مننا نجيب اى نص مسرحى بالوصف بتاعه ونعمل الديكور بتاعه

انا طبعا لانى بعشق الفن الاسلامى دورت على نص فى العصر الاسلامى وكانت رواية ابى جعفر المنصور
والحمد لله عملت مشورع جامد جداااااا الحمد لله

وبعدين فى تانى مشروع كان عن فيلم المصير نعملة ديكور مسرح مش عارفة ازاى بس هو برضة طراز عربى وانا طبعا بمووووووت فى الطراز العربى والاسلامى فالحمد لله برضة عملت مشروع حلو اوى واختارتة الدكتورة اننا نعملة ماكيت

وكانت المشكلة طبعا كانت ماكيت كبيييييير ومحتاج وقت وجهد قعدت فيه 3 ايام مش بنام انا والجروب اللى كنا فيه واستضفت البنات فى بيتنا لمدة يومين وطبعا كنا بنروح الساعة 12 بالليل من الكلية محدش يسألنى ازاى طبعا كنت ببقى مش مصدقة ان الساعة  والكلية اصلا بتبقى مليانة ناس انا بجد مكنتش اعرف ان الكلية للدرجة دى الناس بتقعد فيها لمتأخر لانى عمرى متأخرت وانا ماشية فى الشارع بس فى الاخر الحمد لله طلع ماكيت جمييل ودى صوووووورتة

والحمد لله خلصنااااااااااا

9 comments:

  1. ماكيت رائع وربنا يوفقك ويكون في عونك

    ReplyDelete
  2. شكله جميل جدا


    بس لو كنتى تشرحى شوية عن الالوان اللى استخدمتوها ومساحته و المنظور ده بتعملوه ازاى

    يعنى فضول مش اكتر

    بالتوفيق ان شاء الله

    ReplyDelete
  3. السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

    no way
    شكرا لمرورك وربنا معاك ومعانا يارب

    wael

    شكرا لمرورك

    وبالنسبة للمشروع فهو عبارة عن الوان جواش على كانسون 400 والالوان من الفن الاسلامى اللى هى الاخضر والبنى والاورانج الغامق والبيج والمنظور بنعملة تبع توزيع الشاسيهات ومن نقطة واحدة


    وبالنسبة للماكيت فهو من فوم المانى واسبراى ذهبى وبنى واسود والوان جواش برضة

    واى خدمة

    سلااااااام

    ReplyDelete
  4. بجد مجهود جميل اوى انا بحب المسرح اوى والديكور ده تحفه بجد ايحاء بجد مهم اوى الديكور للمسرح
    لأنه هو اللى بيعيشك فى المكان شارع قصر اى ان كان نوع العرض على عكس السينما انت ممكن تروح بالكاميرا اماكن التصوير خارجى وداخلى وكده اما المسرح فبيكون الديكور هو عنصر الانتقال بجد احكيى وانا بجد بحب اى حد موهوب وربنا يكرمك يا فندم

    ReplyDelete
  5. اسلام حامد

    شكرا لزيارتك مدونتى
    انا فعلا تعبت فيه جدا بس الحمد لله اخدنا درجات حلوة
    وربنا يكرمك يارب

    ReplyDelete
  6. شاهدوا معنا كل تصميمات صور مشبات يقدمها ابو معاذ

    ReplyDelete
  7. شاهدوا اجمل تصميمات مظلات يقدمها موقع العويبدي

    ReplyDelete
  8. كل تصميمات سواتر يقدمها لكم موقع السبيعي

    ReplyDelete
  9. افضل اسعار ديكورات مشبات الرخام والحجر والجرانيت تجدها فى موقع مشبات العتيق

    للتواصل والاستفسارات

    0554539874

    لزيارة مواقعنا

    www.mashabatsa.blogspot.com


    www.allfireplace.net

    ReplyDelete