Friday, August 7, 2009

مصدومة ..........




انا مصدومة

مش عارفة اقول ايه

بس لما تكون ليك صديقة وانت بتحبها ومخلص ليها جدا جدا وربنا هو الشاهد على دة واديتها اخلاص وحب و(طاعة ) وكل حاجة

وفجأة تعرف انها كانت بتضحك عليك

طب كل دة ليه؟؟؟

علشان مشروع هاتجيب فية اعلى منى

علشان علم هى مش عايزانى اعرفة رغم انى بعمل كل شئ واوقات كتير بترجاها انها تاخد شئ مفيد ليها

احنا كل يوم بنعمل مشاريع بس مش كل يوم بنكسب صديق ودود ومخلص

ورغم انى كنت بحافظ على الصداقة دى لاخر مدى

ورغم انى بحبها ومش بيأثر فيا غير انها تكدب عليا

مش بيأثر فيا غير الصداقة

وغير ان طيبتى دايما بتحطى فى مشاكل

وناس نصحونى انى اكون حريصة اكتر

يعنى انا لازم اتعلم الخبث علشان اعرف اعيش

ورغم انى قررت ابعد عنها

الا ان البعد عنها حقيقى كان صعب ودة لانى مش بحب افترق عن اى حاجة بحبها

وكانت مأثرة فى نفسيتى وتعبانى جدا زى ما اكون سبت حبيب مش صديقة

ودة لانى كنت بعتبرها حبيبة

يمكن ناس تقولى انى مثلا بكبر المواضيع زيادة عن الزوم بس انا عندى الكذب شئ صعب اوى اوى

وخصوصا لو حد كذب عليك انت بتحبة ومخلص ليه

وللاسف برضة انى مش عارفة اشيل منها رغم كل دة

ولما بقابلها بنسى كل شئ

ساعات بحس ان كل موقف بتعملة فيا بيحصلى زى الصورة دى بتألم جدا جدا

مش عارفة اتعامل معاها ازاى

بس احنا بنعامل ربنا

(ومن يتقى الله يجعل لة مخرجا ويرزقة من حيث لا يحتسب )

ويارب العالمين اهدينا واصلح حالنا وازرع فى قلوبنا حب الناس وانزع منها الحقد والكرة والكدب والخيانة

وقوينى يفضل قلبى نقى ومش بيشيل من حد مهما كان



No comments:

Post a Comment