Wednesday, October 7, 2009

حزينة عليكوا يا شباب الاسلام



من كام ساعة وانا بقلب فى التلفزيون شفت اول جزء من الفيديو دة ( حفلة تامر حسنى فى المغرب ) بصراحة انا مكنتش مصدقة
ومازلت مش مصدقة وحسيت ان قلبى بيوجعنى لما شفت الشباب وللاسف ( البنات ) بيجروا ورا عربية تامر حسنى بكل سرعتهم علشان يلحقوة لدرجة ان الشرطة بتحمية منهم دة غير البودى جاردز اللى تبع تامر ولما جة ينزل البنات تجرى عليه ........ايه اللى بيحصل دة؟ فعلا بجد ؟
وكمية الناس الرهيبة اللى كانت بتحضر الحفلة انا عارفة ان الحفلات دى كتير بس انا غالبا مش بتفرج عليها علشان دمى ميتحرقش
بس انا دمى محروق على الاسلام على البلد على العرب وشباب العرب والمسلمين
ايه التفاهة والهيافة دى
مع احترامى لتامر حسنى بس هو مين يعنى علشان يتعمل له كدة؟
هو بيعمل افلام فيها كمية تفاهة وخروج عن الدين بطريقة غبية زى فيلم عمر وسلمى بجزئينة هو بيتدنى باسلوب الغناء وبكلمات الاغانى
انتوا لو شفتوا كمية الناس اللى حافظة اغانية ومنظر وجوة الشباب وخصوصا البنات وهى بتقول وراة
هو الحياء راح فين؟
لاء فعلا فين الحياء فين البنت اللى لما كان حد يبصلها تتكسف ووشها يحمر زى ما ربنا خلقنا
انا بجد عقلى هاينفجر ودمى بيغلى
هى دى البنات اللى هايبقوا امهات الجيل الجاى؟

حقيقى انا حزينة حزينة على الشباب

2 comments:

  1. حاجة تحزن صحيح
    انما الخير في امتي الي يوم الدين

    ReplyDelete
  2. السلام عليكم

    شئ محزن جدا والله يا اختى غابت القدوه عن اعين شباب المسلمين فلم يعرفوا شئ عن رسولهم حتى يحبوه ويكون قدوتهم
    جزاكى الله كل خير على الموضوع وجزاكى الله كل خير على مشاركتنا فى نشر حمله لو عرفوه هيحبوه ربنا يتقبل

    ReplyDelete