Friday, March 27, 2009

الدنيا مش وردية


السلام عليكم

الحياة مش وردية
 
دى الحكمة اللى اتعلمتها لسه من قريب اوى يمكن لحد لما كنت فى اعدادى كلية وانا كنت مفكرة ان الحياة جميلة والناس كلها بتحب بعضها ومفيش حد وحش خالص ومحدش بيضحك على التانى و ممكن لو حد ضحك او كذب عليا اقول مكنش قصدة اكييد

لكن فعلا الحياة مش كدة خالص ومفيش مجال للناس اللى بيفكروا بالطريقة دى انهم يعيشوا ويتأقلموا مع الواقع
وساعات بحس انى كنت عبيطة علشان كنت بفكر كدة وللاسف يمكن انا عرفت الحقيقة دى بعد لما اتصدمت كتير جدااااا ومن صديقات قريبين جدااا منى
بس للاسف انا لما بشوف انسان سئ ببقى مش مصدقة مع انى عارفة انة سئ لكن  مش مقتنعة ان فى ناس قلبها كدة
بس فعلا الحياة مش وردية  خالص وفى الحياة دى العطاء من غير حدود مضر جدا لازم زى ما هاتعطى زى ما هتاخد

وربنا يهدينا الطريق المستقيم ويرزقنا الهدايا والصلاح وحب الناس      

No comments:

Post a Comment