Sunday, April 19, 2009

الكذب اسواء الصفات


السلام عليكم

اصعب حاجة

حقيقى اصعب حاجة ان يبقى فى حد بيكدب عليك وبيتكلم بثقة جداااا وانت عارف ومتأكد انة كداب بس مش عايز تحرجة او تدخل فى مواجهة نتائجها واضحة من الاول

الكدب دة اسواء الصفات بجد

زمان وانا صغيرة والدى عمره مضربنى علشان اى حاجة ما عدا الكدب كانت اول واخر مره ضرب بسبب الكدب وكان سبب بسيط جدااا كنت لسه طفلة وحتى مش فاكرة ايه السبب

كنت بقعد اقول يعنى ايه يعنى الكدب عادى 

 بس حقيقى الكدب بيكشف جوانب سيئة جدا فى شخصية الانسان وعن خلل فى تركيبة او عن عدم رضا

وعموما الكدب ملوش رجلين على رأى المثل 

واكيد الناس هاتعرف فى الاخر وهايبقى شكلك وحش

انا بقا فيا مشكلة كبيرة جدااااااااا انى ببقى عارفة ان اللى قدامى بيكدب عليا وبرضة بصدقة تانى

يعنى انا مش عارفة ابعد عن صديقتى دى بس انا بطبيعتى مش بحب انفصل عن اى صديقة ليا مادام انا اخترتها من الاول

ومش هاقدر اقومها لانى حاولت معاها كتير جدا وللاسف فشلت

وربنا يهدى الجميع يارب  

3 comments:

  1. الكذب أسوء ما فيه أننا نكذب على أنفسنا حين نضعها فى موضع هى ليست فيه
    مدونتك جميله ما شاء الله
    ربنا يجعلها فى ميزان حسناتك

    ReplyDelete
  2. فعلا الكدب ملوش رجلين بس الصراحه المبالغ فيها بتودى فى داهيه برده

    ReplyDelete
  3. feeaml

    عندك حق فعلا فى كلامك وشكرا
    وربنا يتقبل منا ومنكم يارب


    magi

    الصراحة لازم تكون باعتدال
    بس انا قصدى عن الكذب عموما ان حد يكذب دة من اسواء الاشياء فى الوجود بجد

    ReplyDelete